Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Team Building Training as an Effective Learning Method in the Modern Education

Abstract

The article discusses the psychological aspects of the impact of training, as a method of active learning in modern education. The effectiveness of this approach is analyzed and the possible results of such activities are predicted. The importance of the urgent problem of effective education is indicated.

About the Authors

T. G. Kukulite
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


A. A. Khalyavin
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


D. D. Morshneva
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


References

1. Кукулите Т. Г., Карпова Е. А. Социально-психологический тренинг как форма практического обучения в вузе // Роль интеллектуального капитала в экономической, социальной и правовой культуре общества ХХI в.: сборник научных трудов участников Междунар. науч.-практ. конф. СПб.: Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики, 2016. С. 46-52.

2. Морозова Л. Б. Командообразование: тренинг или философия жизни // Управление развитием персонала. 2014. № 1. С. 22-29.

3. Халявин А. А., Моршнева Д. Д., Кукулите Т. Г. Интеллектуальный капитал как фактор развития общества // Роль интеллектуального капитала в экономической, социальной и правовой культуре общества XXI в.: сборник тезисов докладов международной науч.-практ. конф. СПб.: Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики, 2018. С. 1022-1025.


Review

For citations:


Kukulite T.G., Khalyavin A.A., Morshneva D.D. Team Building Training as an Effective Learning Method in the Modern Education. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2020;(1):58-62. (In Russ.)

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)