Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Analysis of the Spectrum of Perception of Advertising and Information Materials of an Educational Organization

Abstract

The article is devoted to the problem of perception of advertising and information materials. The analysis of the attitude of student audiences to advertising campaigns is presented. It is proved that in the process of perceiving advertising information, a person evaluates it from the point of view of emotional aesthetic and intellectual preferences. The features of the perception of advertising and information materials by students of SPb UMTE are investigated. It is determined that the formation of a positive, favorable image is influenced by creativity.

About the Authors

E. A. Karpova
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


A. A. Chagin
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


References

1. Болгова М. А., Ветрова Е. А. Имидж, бренд и позиционирование образовательной организации высшего образования в условиях модернизации системы высшего образования // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2015. № 7 (147). С. 89-93

2. Гладких Н. Ю., Вайнер В. Л. Понятие рекламного сообщения в контексте изучения социальной рекламы // Наука и устойчивое развитие общества. Наследие В. И. Вернадского. 2009. № 9. С. 369-372

3. Проблемное обучение: прошлое, настоящее, будущее, коллективная монография: в 3 кн. / под ред. Е. В. Ковалевской. Нижневартовск: НВГУ, 2019. 310 с

4. Карпова Е. А., Кукулите Т. Г., Чагин А. А. Доверие в массовых коммуникациях: точки соприкосновения // Ученые записки Санкт-Петербургского университета технологий управления и экономики. 2019. № 2 (66). С. 52-60

5. Овруцкий А. В. Психология рекламного образа // Психология в экономике и управлении. 2011. № 1. С. 122-125

6. Карпова Е. А., Кукулите Т. Г. Методы исследований в психолингвистической парадигме // Ученые записки Санкт-Петербургского университета технологий управления и экономики. 2017. № 3 (59). С. 46-56

7. Osgood C. E. Psychlinguistics // Psychology: a Study of a Science. . Vol. 6. N. Y., 1963

8. Карандашев В. Н. Методика для изучения ценностей личности: концепция и методическое руководство. СПб.: Речь, 2004. 70 с

9. Карпова Е. А. Коммуникация как основа социального брендинга // Брендинг как коммуникативная технология XXI в.: сб. материалов IV Всерос. науч.-практ. конф. / под ред. А. Д. Кривоносова. СПб., 2018. С. 27-30


Review

For citations:


Karpova E.A., Chagin A.A. Analysis of the Spectrum of Perception of Advertising and Information Materials of an Educational Organization. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2019;(3):56-61. (In Russ.)

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)