Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Distance Learning: Panacea or Necessity?

Abstract

The article deals with the main problems of transition of educational institutions to distance learning during the period of quarantine restrictions. A comparative analysis of the advantages and disadvantages of distance education in comparison with fulltime education is carried out. Recommendations on the use of distance education for various categories of students have been developed.

About the Authors

G. A. Kostin
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


S. N. Panin
Military Space Academy named after AF Mozhaisky
Russian Federation


References

1. Об утверждении перечней профессий и специальностей среднего профессионального образования, реализация образовательных программ по которым не допускается с применением исключительно электронного обучения, дистанционных образовательных технологий» (с изменениями и дополнениями): приказ Министерства образования и науки РФ от 20 января 2014 г. № 22 [Электронный ресурс] // Справ.-правовая система «Гарант». URL: https://base.garant.ru/70600458/ (дата обращения: 20.07.2020).

2. Об образовании в Российской Федерации: федер. закон от 29 декабря 2012 г. № 273 (последняя редакция) [Электронный ресурс] // Справ.-правовая система «КонсультантПлюс». URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения: 20.07.2020).

3. Абромовский А. П. Роль дистанционного обучения в трансформационных процессах национальных систем // Общество: социология, психология, педагогика. 2020. № 8 (76). С. 14-17


Review

For citations:


Kostin G.A., Panin S.N. Distance Learning: Panacea or Necessity? Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2020;(3):5-9. (In Russ.)

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)