Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Didactic Basis of Development of Orthographic Abilities on the Primary Level of Learning

Abstract

The article describes the relevance and importance of the formation of literate writing. It considers the approaches of different authors to the definition of the concept “orthographic awareness”. It also stresses the importance of development of orthographic abilities on the primary level of learning. It detects the methods used in teaching orthography. The article views the techniques and exercises for developing orthographic abilities on the primary level of learning.

About the Authors

L. A. Deykova
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


Z. Z. Zaynutdinova
Казанский федеральный университет
Russian Federation


References

1. Львов М. Р. Правописание в начальных классах. М.: Флинта; Наука, 1998. 208 с.

2. Селезнева М. С. Работа по развитию орфографической зоркости // Начальная школа. 1997. № 1. С. 81-84.

3. Голохвастова Е. Ю., Гнатюк Н. В., Холмухамедова А. В. Формирование орфографической зоркости у учащихся первого класса // Балтийский гуманитарный журнал. 2016. Т. 5, № 3. С. 111-115.

4. Текучева И. В. Теория и методика преподавания русского языка. Ч. 1. М.: Моск. гуманит. пед. ин-т, 2006. 189 с.

5. Баранов М. Т., Ипполитова Н. А., Ладыженская Т. А., Львов М. Р. Методика преподавания русского языка в школе: учебник / под ред. М. Т. Баранова. М.: Academia, 2000. 361 с.


Review

For citations:


Deykova L.A., Zaynutdinova Z.Z. Didactic Basis of Development of Orthographic Abilities on the Primary Level of Learning. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2019;(1):16-21. (In Russ.)

Views: 74


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)