Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Practice-Oriented Model of the Educational Process of the University

Abstract

The article discusses approaches to understanding the content of practice- oriented education. The trends in the development of higher education at the current stage of development are presented. The relevance and content of the practice-oriented model of the educational process of the university in Russia is substantiated.

About the Author

I. A. Yumasheva
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


References

1. Юмашева И. А. Развитие системы управления персоналом на основе внедрения профессиональных стандартов // Приоритеты развития модернизационной экономики: монография / под ред. Ж. А. Ермаковой. М: Креативная экономика, 2017. С. 284-303

2. Вяткина И. В., Вьюгина С. В. Возможности использования инновационных технологий в учебном процессе университета // Труды международного симпозиума «Надежность и качество». Т. 1. 2018. С. 247-288

3. Шестакова Е. В., Юмашева И. А. Проблемы практического осуществления передачи профессиональных и образовательных стандартов в современных условиях // Наука и социум: сборник 13 Междунар. науч.-практ. конф. Лондон № 1. С. 92-99

4. Свиридов О. А. Теория и методология функционирования образовательных систем: монография. Оренбург: Оренбургский государственный институт менеджмента, 2009. 376 с


Review

For citations:


Yumasheva I.A. Practice-Oriented Model of the Educational Process of the University. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2019;(4):5-10. (In Russ.)

Views: 95


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)