

Creating a language environment as a factor of developing communicative skills
https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-3-218-224
Abstract
The article examines the main ways of developing speech habits at the English lessons. The language environment encourages motivation to communicate in English language. The result is communicating fluently without native language.
About the Author
T. G. SobakarRussian Federation
Tatyana G. Sobakar — Senior Lecturer at the Department of Pedagogy and Psychology
St. Petersburg
References
1. Macmillan English Dictionary for advanced learners. Malaysia: Macmillan Publishers Limited, 2002. 1691 p.
2. Spratt M., Pulverness A., Williams M. The TKT course. Cambridge, England: Cambridge University Press, 2011. 256 p.
3. Scrivener J. Learning Teaching, The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education, 2011. 414 p.
4. Собакарь Т. Г., Яковлева Л. В., Ткачева И. А. Иностранный язык: учеб.-метод. пособие с аудиокурсом. СПб.: Изд-во Санкт-Петербургского университета технологий управления и экономики, 2021. 299 с.
5. Немов Р. С. Психология: учебник: в 3 кн. Кн. 1. Общие основы психологии. 4-е изд. М.: Гуманитарный издательский центр Владос, 2003. 688 с.
6. Кобенко Ю. В. Язык и среда. Опыт систематизации данных междисциплинарных исследований: монография. Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2017. 213 с.
Review
For citations:
Sobakar T.G. Creating a language environment as a factor of developing communicative skills. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(3):218-224. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-3-218-224