Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Digital visual aids in teaching foreign languages

https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-2-116-122

Abstract

The article provides an overview of modern visual aids in the digital environment, which can be used in teaching foreign languages. The author adheres to a broad interpretation of the concept of visibility, highlighting different types of visual aids depending on their material form of presentation. The relevance of the use of digital visual aids is substantiated by the dominance of a new type of perception and processing of information among the modern generation of students. Examples of digital visual aids are given. The possibilities of their use in the process of teaching a foreign language and its development by students are described.

About the Author

T. A. Ivanchenko
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation

Tatyana A. Ivanchenko — PhD in Philology, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Linguistics and Translation Studies



References

1. Фрумкин К. Г. Клиповое мышление и судьба линейного текста // Топос: онтологические прогулки: литературно-философский интернет-журнал. 2010. № 9. URL: http://www.topos.ru/article/7371 (дата обращения: 01.11.2021).

2. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: ИКАР, 2009. 448 с.

3. Зимняя И. А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке. М.: Просвещение, 1985. 160 с.

4. Укбаева К. Б. Виды наглядности в обучении иностранным языкам // Инновационная наука. 2015. Т. 2. № 6 (6). С. 173–176.

5. Коменский Я. А. Великая дидактика // Избр. пед. соч. в 2 т. М.: Педагогика, 1982. Т. 1, 656 с.

6. Мультимедиа // Словари и энциклопедии на Академике. URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/1048843 (дата обращения: 18.11.2021).

7. Реутов М. И. Система обучения аудированию студентов языкового факультета на основе использования аутентичного цифрового аудиоматериала и концентрического принципа его предъявления // Научные труды Калужского государственного университета имени К. Э. Циолковского: материалы региональной университетской науч.-практ. конф. Калуга: Калужский государственный университет имени К. Э. Циолковского, 2019. С. 88–94.

8. Подкаст // Словари и энциклопедии на Академике. URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/1098408 (дата обращения: 16.11.2021).

9. Хукаленко Ю. VR по-английски или как учить языки в виртуальной реальности // Ntinews. ru. 2019. 25 апреля. URL: https://ntinews.ru/in_progress/likbez/vr-po-angliyskiili-kak-uchit-yazyki-v-virtualnoy-realnosti.html (дата обращения: 19.11.2021).


Review

For citations:


Ivanchenko T.A. Digital visual aids in teaching foreign languages. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(2):116-122. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-2-116-122

Views: 353


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)