Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Communications in business conflict

https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-1-82-89

Abstract

The  relevance  of  the  article is  due to the  need that has  arisen  in  recent decades  to research  and  find  optimal  ways to resolve  conflicts in  the  business  sphere. One of  the  actual  directions   of  such  a  search  is  the  study  of  communications   between subjects of conflict interaction. The author explores communications  in a business conflict not  just as a set of  communication  processes,  but  as an integral systemic  phenomenon, a communicative  space.  This  approach  allows you to create an objective  picture  of  conflict interaction in the  business  sphere,  contributes to a deep explanation  of its nature, content and dynamics.

About the Author

V. A. Zastavenko
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation

Valeriy A. Zastavenko — PhD in Pedagogy, Associate Professor of the Department of Advertising and Public  Relation.

St.  Petersburg.



References

1. Колин А. А. Информационный подход в методологии познания // Стратегические приоритеты. 2018. № 1 (17). С. 94–112.

2. Лукин Ю. Ф. Конфликтология: управление конфликтами: Management of the conflicts: учебник для вузов. М.: Академический Проект; Гаудеамус, 2007. 799 с.

3. Большой энциклопедический словарь / гл. ред. А. М. Прохоров. М.: Большая Российская энциклопедия; СПб.: Норинт. 1456 с.

4. Анцупов А. Я., Шипилов А. И. Конфликтология: учебник для вузов. М.: ЮНИТИ, 2000. 551 с.

5. Гришина Н. В. Психология конфликта. СПб.: Питер, 2008. 544 с.

6. Леонтьев А. А. Основы речевой деятельности. М.: Наука, 1974. 333 с.

7. Боброва Л. А. Когнитивные искажения (обзор) // Отечественная и зарубежная литература. Серия 3: Философия. 2021. № 2. С. 69–79. DOI: 10.31249/rphil/2021.02.04


Review

For citations:


Zastavenko V.A. Communications in business conflict. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(1):82-89. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-1-82-89

Views: 141


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)