Socio-psychological aspects of motivation and incentivizing employees of the organization
https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-1-73-81
Abstract
The article discusses the socio-psychological aspects of motivating and stimulating employees of the organization. The authors reveal a comprehensive approach to the use of collective and individual incentives, tangible and intangible, which are determined by approaches to personnel management, traditions and experience of the company.
About the Authors
T. G. KukuliteRussian Federation
Tat’yana G. Kukulite — PhD in Psychology, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Pedagogy and Psychology.
St. Petersburg.
R. M. Khairullina
Russian Federation
Regina M. Khairullina — Student.
St. Petersburg.
References
1. Эллиот Д., Саймо У. Стив Джобс. Уроки лидерства / пер. с англ. Н. Яцюк. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. 240 с.
2. Литвинюк А. А. Мотивация и стимулирование трудовой деятельности. Теория и практика: учебник для бакалавров. М.: Юрайт, 2019. 398 с.
3. Шашкова И. Г. Методы управления на предприятиях АПК в рыночных условиях: дис. ... д-ра экон. наук. М., 2004. 303 с.
4. Афанасьева В. С. Эффективные методы мотивации персонала // Аллея науки. 2020. Т. 2. № 12. С. 456–458.
Review
For citations:
Kukulite T.G., Khairullina R.M. Socio-psychological aspects of motivation and incentivizing employees of the organization. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(1):73-81. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-1-73-81