Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

The main stages and mechanisms for the formation of professionally important qualities of students in the process of studying at the university

https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-1-12-16

Abstract

The article deals with  the  main stages and mechanisms  for the  formation of professionally important  qualities  of students in the  process  of studying  at the  university. The success  of becoming a specialist depends mainly on how successful  the student is in all stages of study, acquiring  important qualities  and skills for the future profession. Also in the article we turn  to dynamics of development of personal and individual qualities  of students, necessary  for successful  professional  activity.

About the Author

M. S. Alekseeva
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation

Margarita S.  Alekseeva — Senior  Lecturer of the Department of Pedagogy and Psychology.

St. Petersburg.



References

1. Сулима В. Н. Личностно-профессиональное развитие студентов в период обучения в высшем учебном заведении // Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. 2017. Т. 23. № 5. С. 74–78.

2. Бабошкин П. А., Сидорина Т. В., Якубенко О. Е. Условия формирования профессиональной мотивации студентов в процессе профессиональной практики на производстве // Современные исследования социальных проблем. 2017. Т. 8. № 4-2. С. 30–32.

3. Сытько М. В. Аспекты субъективного отношения к процессу отношения современных студентов // Актуальные вопросы современной психологии: междунар. заочная науч. конф. (Челябинск, 20–23 марта 2011 г.). Челябинск: Два комсомольца, 2011. С. 106–108.


Review

For citations:


Alekseeva M.S. The main stages and mechanisms for the formation of professionally important qualities of students in the process of studying at the university. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(1):12-16. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-1-12-16

Views: 129


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)