Gamification as studying technique
https://doi.org/10.35854/2541-8106-2021-4-19-24
Abstract
This article describes the concept of gamification and the features of its application in the educational process. The advantages and disadvantages of the method, the influence of games on students are highlighted.
About the Authors
V. A. KolenoUkraine
Valeriya A. Koleno — Student of Bachelor’s Degree
Donetsk, DPR
E. V. Filatova
Ukraine
Elena V. Filatova — Doctor of Philology, Associate Professor, Head of the Department of English for Natural Sciences and Humanities
Donetsk, DPR
References
1. Репринцева Е. Л. Педагогические игры: теория, история, практика. Курск: Изд-во Курск. гос. ун-та, 2005. С. 43–57.
2. Черепица М. А. Игрофикация. Игровые элементы в маркетинге ближайшего будущего // Актуальные проблемы гуманитарных, социальных и экономических наук: вопросы теории и практики: сб. докл. регион. науч.-практ. конф. Вел. Новгород, 2012. С. 42–46.
3. Deterding S., Dixon D., Khaled R., Nacke L. From Game Design Elements to Gamefulness: Defining Gamification // Proceedings of the 15th International Academic Mind-Trek Conference: Envisioning Future Media Environments, MindTrek. 2011. P. 9–15. DOI:10.1145/2181037.2181040
4. Никитин С. И. Геймификация, игрофикация, играизация в образовательном процессе // Молодой ученый. 2016. № 9. С. 1159–1162.
5. Абуков А. Ф. Методологические аспекты использования игры (игрового метода) в педагогике и психологии // Знание. 2016. № 11. С. 51–57.
6. Шайхетдинова Л. Р. Игровые технологии как фактор познавательной деятельности учащихся // Фестиваль 1 сентября 2007–2008. URL: festival.1september.ru/articles/522077/ (дата обращения: 01.05.2021).
Review
For citations:
Koleno V.A., Filatova E.V. Gamification as studying technique. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2021;(4):19-24. https://doi.org/10.35854/2541-8106-2021-4-19-24