Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Model of Students’ Readiness for Personal Focused Interaction in Future Professional Activities

Abstract

The paper is devoted to the problem of students psychologists’ readiness for forthcoming professional activities. The author offers the structural model of forming psychological readiness for personal focused interaction

About the Author

M. G. Fedyukovskaya
Saint Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


References

1. Губина М. В. Изучение личностной готовности педагога к профессиональной деятельности с одаренными детьми // Фундаментальные исследования. 2011. № 8. С. 269-273.

2. Психологический словарь / под общ. ред. Ю. Л. Неймера. Ростов н/Д.: Феникс, 2003.640 с.

3. Гафла Е. С. Психолого-педагогические подходы к сущности понятия «мотивация» внаучных исследованиях // Новые технологии. 2012. № 1. С. 244-247.

4. Мещеряков Б., Зинченко В. Большой психологический словарь. М.: Прайм ЕВРОЗНАК,2004. 672 с.

5. Павлова Е. О. Формирование ценностного отношения к здоровому образу жизни сре-ди подростков в учебно-воспитательном процессе // Молодой ученый. 2014. № 6.С. 745-748.

6. Obukhova K., Ponomareva L. Ecovaleological component of education as the basis offormation of the axiological attitude towards health of the students of pedagogical institutesof higher education // American Journal of Science and Technologies. 2016. Vol. III. No.1(21). C. 573-582.


Review

For citations:


Fedyukovskaya M.G. Model of Students’ Readiness for Personal Focused Interaction in Future Professional Activities. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2021;(1):62-67. (In Russ.)

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)