Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

Using Video Films as a Way to Improve the Cognitive Activity of Students in Teaching Listening

Abstract

Learning a foreign language is a complex and time consuming process. In the context of the competence based approach in the modern educational paradigm of higher schools, great importance is attached to the formation of speech competence of students in teaching a foreign language. Mastering speech competence means the student’s ability to form and formulate thoughts through language and the ability to use such methods in the process of perception and generation of speech, mastering one of the most important components of speech competence the ability to perceive spoken language by ear, listening skill. The main problem that a teacher faces when teaching listening is the choice of the most effective way of teaching and developing a skill, since until now not all students have the proper motivation to master it and understand the significance of their learning.

About the Authors

I. A. Tkacheva
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


L. V. Yakovleva
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


V. A. Vasilenko
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


References

1. Федюковский А. А. Лингвистическая кафедра как фактор формирования информационно-образовательной среды современного вуза // Социология и право. 2015. № 3.С.6-11.

2. Артемов В. А. Психология обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1969.279 с.

3. Федюковский А. А. Специфика обучения аудированию студентов неязыковых вузов //Гуманитарные науки и вызовы нашего времени: сб. науч. ст. по итогам II Всерос. науч.конф. с междунар. участием. СПб.: Санкт-Петербургский государственный экономический университет, 2020. С. 165-167.

4. Бояркина Л. М., Боброва А. В. Использование видеоматериалов при обучении аудированию на уроке английского языка [Электронный ресурс] // Научное обозрение: электронный журнал. 2018. № 4. С. 1-7. URL: https://srjournal.ru/wpcontent/uploads/2018/10/ID136.pdf (дата обращения 06.02.2020).

5. Дейкова Л., Райхель К. Киношкола: шаги в медиапедагогику: учеб.-метод. пособие.Ульяновск: Ульяновский педагогический университет им. И. Н. Ульянова, 2014. 40 с


Review

For citations:


Tkacheva I.A., Yakovleva L.V., Vasilenko V.A. Using Video Films as a Way to Improve the Cognitive Activity of Students in Teaching Listening. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2021;(1):5-13. (In Russ.)

Views: 92


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)