Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search

The Basis of Client-Oriented Approach in Cultural Tourism

Abstract

The article deals with customer-oriented approach as a fundamental factor for achieving stability of the financial and economic indicators in the field of tourism industry, a significant element of which is cultural tourism.

About the Authors

O. E. Zabel’Skiy
Санкт-Петербургский государственный институт культуры
Russian Federation


L. A. Deykova
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation


References

1. Кормягина Н. Н. Анализ и моделирование потребительского и коммуникативного поведения в сфере туризма // Науковедение. 2017. Т. 7, № 1. [Электронный ресурс]: URL: http://naukovedenie.ru/PDF/101EVN115.pdf (дата обращения: 06.05.2019).

2. Агамирова Е. В., Агамирова Е. В. Создание искусственной мотивации для формирования клиентских потоков в туристские регионы // Вестник Ассоциации вузов туризма и сервиса. 2014. Т. 9, № 1. С. 60-68.

3. Гордин В. Э., Сущинская М. Д., Яцкевич И. А. Теоретические и практические подходы к развитию культурного туризма // Культурный туризм: конвергенция культуры и туризма на пороге XXI века: учеб. пособие. СПб.: Изд-во С.-Петерб. гос. ун-та экономики и финансов, 2001.

4. Веткин В. А. [и др.]. Технология создания турпродукта: пакетные туры. М.: Финансы и статистика, 2015. 239 с.

5. Роздольская И. В., Макринова Е. И., Ледовская М. Е., Лысенко В. В. Формирование стратегии рыночного позиционирования услуг социального туризма // Вестник Белгородского университета кооперации, экономики и права. 2015. № 2. С. 37-44.


Review

For citations:


Zabel’Skiy O.E., Deykova L.A. The Basis of Client-Oriented Approach in Cultural Tourism. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2019;(2):41-46. (In Russ.)

Views: 96


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-8106 (Print)