

The use of game technologies in the formation of grammar skills of schoolchildren in English lessons
https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-4-268-274
Abstract
This article examines the importance of using game technologies in English lessons for the formation of grammatical skills of students at the level of basic general education. The main problems of communicative teaching of foreign languages are considered and ways of their solution are proposed
About the Author
E. I. BazhenovaRussian Federation
Elena I. Bazhenova — PhD in Pedagogy, Associate Professor at the Department of Linguistics and Translation Studies
St. Petersburg
References
1. Ижогина Т. И., Бортников С. А. Игры для обучения английскому языку. М.: Феникс, 2004. 128 с.
2. Стронин М. Ф. Обучающие игры на уроке английского языка. М.: Просвещение, 2001. 370 с.
3. Колкер Я. М., Устинова Е. С., Еналиева Т. М. Практическая методика обучения иностранному языку: учеб. пособие. М.: Академия, 2000. 264 с.
4. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М.: Просвещение, 1991. 324 с.
5. Колесниченко Е. С. Обучающие драматические игры на уроках английского языка в начальной школе // Молодой ученый. 2019. № 33. С. 118–120.
6. Конышева А. В. Игровой метод в обучении иностранному языку. СПб.: КАРО; Мн.: Четыре четверти, 2006. 192 с.
Review
For citations:
Bazhenova E.I. The use of game technologies in the formation of grammar skills of schoolchildren in English lessons. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(4):268-274. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-4-268-274