Preview

Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

The content of the civil-patriotic orientation program in teaching English at the level of basic general education

https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-3-199-204

Abstract

This article examines the significance of the implementation of the civil-patriotic education program at the level of basic general education in English lessons, which will ensure the formation of patriotism and citizenship among students.

About the Author

E. I. Bazhenova
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation

Elena I. Bazhenova Bazhenovа — PhD in Pedagogy, Associate Professor at the Department of Linguistics and Translation Studies

St. Petersburg



References

1. Андреева М. А. Обучение старшеклассников чтению и обсуждению прочитанного с целью развития ценностных ориентаций (на материале английского языка): автореф. дис. ... канд. пед. наук. М., 2006. 23 с.

2. Быковская Г. А., Иноземцев И. В., Злобин А. Н. Гражданско-патриотическое воспитание студентов как инструмент социального развития // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2010. Т. 12. № 3. С. 15−23.

3. Беляев A. B. Социально-педагогические основы формирования гражданственности учащейся молодежи: дис. ... д-ра пед. наук. Ставрополь, 1997. 311 с.

4. Кострулева И. В. Содержание и организация патриотического воспитания учащихся в условиях регионализации обучения: дис. ... канд. пед. наук. Ставрополь, 2003. 166 с.

5. Глазунова И. Н. Патриотическое воспитание старшеклассников в учебно-воспитательной деятельности: дис. ... канд. пед. наук. Липецк, 2002. 196 с.


Review

For citations:


Bazhenova E.I. The content of the civil-patriotic orientation program in teaching English at the level of basic general education. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2022;(3):199-204. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2022-3-199-204

Views: 180


ISSN 2541-8106 (Print)