The Phenomenon of Synesthesia in the Context of English Advertising
https://doi.org/10.35854/2541-8106-2021-3-29-33
Abstract
This article is devoted to the study of the phenomenon of synesthesia in the context of English-language advertising in the linguopragmatic aspect. In the present study, synesthetic metaphors are divided into primary and secondary, i.e. combinations with exclusively intersensory transference; and combinations with transference between sensations and the emotional or psychological states of a person. The article examines examples of primary and secondary synesthetic metaphors, identifies the most common types of synesthetic metaphors in English-language advertising texts. The article also presents a pragmatic-semantic analysis of the selected synesthetic metaphors, describes the specifics of their formation and use.
About the Authors
A. V. DiehlRussian Federation
Yu. D. Leont’eva
Russian Federation
References
1. Чибисова Е. А. Функционирование синестетических метафор в рекламном и поэтическом текстах // Известия СПбУЭФ. 2011. № 6. С. 125–128.
2. Свистова А. К. Вторичная синестезия как один из способов развития полисемии (на материале русской поэзии XX–XXI веков) // Вестник Челябинского государственного университета. № 34 (215). 2010. С. 113–116.
3. Vogue USA [Электронный ресурс]. № 327. Март 2018. URL: https://www.vogue.com/magazine (дата обращения: 09.06.2021).
4. The Online Slang Dictionary [Электронный ресурс]. URL: http://onlineslangdictionary.com (дата обращения: 08.06.2021).
5. The Oxford English Dictionary [Электронный ресурс]. URL: http://www.lexico.com/en (дата обращения: 08.06.2021).
6. Cosmopolitan RUSSIA [Электронный ресурс]. № 318. Май 2014. URL: https://www.cosmopolitan.com (дата обращения: 09.06.2021).
7. 200 лучших слоганов столетия [Электронный ресурс] // Marketing.by. 2008. 9 сентября. URL: https://marketing.by/keysy/200-luchshikh-sloganov-stoletiya/ (дата обращения: 08.06.2021).
Review
For citations:
Diehl A.V., Leont’eva Yu.D. The Phenomenon of Synesthesia in the Context of English Advertising. Uchenye zapiski St. Petersburg University of Management Technologies and Economics. 2021;(3):29-33. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2541-8106-2021-3-29-33